Русский, помни, что настанет тот час, когда и тебя спросят - а что ты сделал, чтобы остановить военные преступления своей страны в Украине?
Возможно даже, что этот вопрос зададут твои дети или внуки, которых будет посылать на три буквы весь мир.
Вам будет невыносимо стыдно за то, что взрастили у себя путинизм. Но тогда будет уже поздно что-то сделать. А сейчас - ещё не поздно.
Хотя, уже гештальт закрыт

Список форумів ЗАЗ Форум ЗАЗ Форум
Присвячений автомобілям Запорожець
 
    ПошукПошук   Увійти та перевірити приватні повідомленняУвійти та перевірити приватні повідомлення РеєстраціяРеєстрація
    ПрофільПрофіль   ВхідВхід 

Фотогалерея - Файлохранилище - Чат - Укр->Рус переклад
Книжкова полиця
 
Zaporozec (Zapek) 968M z Polski (Pawel)
На сторінку Попер.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наст.
 
Почати нову тему   Відповісти на тему    Список форумів ЗАЗ Форум -> Гараж
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
Sashasalo



Статус: Offline
Зареєстрований: 19.01.2010
Повідомлення: 712
Звідки: Київ
Моє авто: ЗАЗ 968АЭ

ПовідомленняДодано: 11 Грудень 2011 20:11    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Pawel, this is the right forum for you to ask technical questions in regards to your Zazik. We are were welcome when people like you ask for help in repairing and maintaining our beloved zaz-cars. So dont worry, we will find the way to explain what you need to do. And it is good that you use youtube to show us your malfunctions with the self-explanatory videos.

If you plan to stay on this forum for a while and describe the experience you come into dealing with zaz, than i shall ask our moderators to move your topic to the Garage section.

As to the problem with your engine, you should do what Dr.Hartman and myself seggested to you — to remove the valve covers and check the stadnoff / gap between each valve and the tappet (luze medzy zaworami a nosidlami).
First you can check it in principal without measuring the precise numbers. You will notice if the standoffs or gaps are too big. Afterwards you could do it with the necessary tools according to the repair manual. My question is Do you understand how to start this procedure? — we descried it earlier. If it is still unclear, we'll try to paraphrase it somehow.

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
@rtyom
Племенной Зазовод


Статус: Offline
Зареєстрований: 05.05.2006
Повідомлення: 2558
Звідки: Россия,Владимир

ПовідомленняДодано: 11 Грудень 2011 20:17    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Pawel писав(ла):

If I ask in service they say: it is a shit can't repair or This will be very very expensive.
- very little part. I've candels from Fiat 126p, etc etc.
- No books, no instructions, no forums or very little. Nobody have ZAZ.
- And my knowledge is very little.


В Польше большинство людей тоже неуважительно относится к Запорожцам?


_________________
Миру мир!
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення ICQ Number
Sashasalo



Статус: Offline
Зареєстрований: 19.01.2010
Повідомлення: 712
Звідки: Київ
Моє авто: ЗАЗ 968АЭ

ПовідомленняДодано: 11 Грудень 2011 20:38    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Перевод по просьбе Павла (tlumaczenie)

Когда купил себе Запорожець, сначала у меня была проблема с зарядкой аккумулятора (горела контрольная лампа заряда акк. батареи). Как-то был долгий перезд на Зазике, и после недолгой стоянки двигатель не завелся — не хватало зарядки аккумулятора. Когда заводили с толкача, затухал свет из-за нехватки тока. Нам тогда помогла полиция — подзарядили аккум. Потом зарядка появилась. А еще позже зарядка появлалась только при высоких оборотах двигателя и при езде на большие дистанции, а иногда пропадала вовсе. Нехватка заряда батареи приводила иногда к полной разрядке аккумулятора.

Потом появилась проблема со стартером — он просто перестал работать. Но после замены стартера все ок. А сейчас у меня проблема с неровной работой мотора. Как оказалось, не из-за свечей или ВВ проводов.

Вот видео работы двигателя после замены свечей и ВВ проводов:
http://www.youtube.com/watch?v=bVOPdnVhLrk

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Yurii



Статус: Offline
Зареєстрований: 30.12.2008
Повідомлення: 237
Звідки: Воронеж
Моє авто: ЗАЗ 965/1963 г.М-61,,Ирбит,, 1961г/в

ПовідомленняДодано: 11 Грудень 2011 20:47    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


@rtyom писав(ла):
Pawel писав(ла):

If I ask in service they say: it is a shit can't repair or This will be very very expensive.
- very little part. I've candels from Fiat 126p, etc etc.
- No books, no instructions, no forums or very little. Nobody have ZAZ.
- And my knowledge is very little.


В Польше большинство людей тоже неуважительно относится к Запорожцам?

Так же как и на родине .... Только "фанаты" вроде нас, к ним относятся с умилением.Остальным ....

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Pawel



Статус: Offline
Зареєстрований: 04.12.2011
Повідомлення: 32
Звідки: Warszawa
Моє авто: ZAZ 968M

ПовідомленняДодано: 11 Грудень 2011 21:26    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Цитата:
Pawel, this is the right forum for you to ask technical questions in regards to your Zazik. We are were welcome when people like you ask for help in repairing and maintaining our beloved zaz-cars. So dont worry, we will find the way to explain what you need to do. And it is good that you use youtube to show us your malfunctions with the self-explanatory videos.

Smile
If i describe something unintelligible (not understand) - please say me.

Цитата:
If you plan to stay on this forum for a while and describe the experience you come into dealing with zaz, than i shall ask our moderators to move your topic to the Garage section

Sure, I want stay here. It's the best knoweldge base about Zaz what could i found. But I don't know what is better? You can decide Smile

Цитата:
My question is Do you understand how to start this procedure?

Yes, i hope Smile But it is my first time.

Цитата:
В Польше большинство людей тоже неуважительно относится к Запорожцам?

If I understand You correctly.
In Poland ZAZ is very exotic. Many people thing about russian cars - it is shit. Not only ZAZ; Lada, Moskwicz, Uaz, Kamaz too.
It is stereotype and stupid.
Russian words: устройство - device in Poland means somethings very bad, not solid.
Today when I repaired my Zaz heard: Zaporożec mam go pcham go (Zaz I have it I push it).
But of course in Poland are russian cars fans - like me Smile

Цитата:
Перевод по просьбе Павла (tlumaczenie)

Спасибо!

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Sashasalo



Статус: Offline
Зареєстрований: 19.01.2010
Повідомлення: 712
Звідки: Київ
Моє авто: ЗАЗ 968АЭ

ПовідомленняДодано: 11 Грудень 2011 22:04    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


2 Pawel prosze Wink

You need to rename the topic of the first message in order to have "GARAGE" button in your profile. It should contain the name for it with some details of the car, and the owner in brackets. For example, Moj Zapek 968M z Polski (Pawel)

Модераторы, перенесите плиз тему в гараж.



Останній раз редагувалося: Sashasalo (12 Грудень 2011 06:00), всього редагувалося 1 раз
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Pawel



Статус: Offline
Зареєстрований: 04.12.2011
Повідомлення: 32
Звідки: Warszawa
Моє авто: ZAZ 968M

ПовідомленняДодано: 11 Грудень 2011 22:41    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Add foto to first message? Or to gallery?
Add story about Zaz to first message? In english?

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Lanc
Дохтор Снежок
Дохтор Снежок


Статус: Offline
Зареєстрований: 24.07.2006
Повідомлення: 10321
Звідки: Київ
Моє авто: ЗАЗ968М был -005, г/в 1985; ЗАЗ968 г/в 1975; ЗАЗ965 г/в 1965

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 14:10    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Перенёс тему в гараж.
Добро пожаловать Wink


_________________
Пъянство - причина многих интересных и увлекательных приключений!!!
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Sashasalo



Статус: Offline
Зареєстрований: 19.01.2010
Повідомлення: 712
Звідки: Київ
Моє авто: ЗАЗ 968АЭ

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 15:16    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Pawel писав(ла):
Add foto to first message? Or to gallery?
Add story about Zaz to first message? In english?

Some photos would be nice. You should first add them to the gallery. Bare in mind that the size of the photos should be less than 200kb.
It would be great to know why you chose ZaZ, but not other manufacturer.
You can describe how you repair it and what problems you face.
It is better to write in english, as we all study it at schools and universities.
And the last point: Welcome to the club! Wink

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
John Warner
ЗаЗоводной ЭцихоКлоПедист
ЗаЗоводной ЭцихоКлоПедист


Статус: Offline
Зареєстрований: 07.11.2009
Повідомлення: 5912


ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 16:28    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Pawel писав(ла):
In Poland ZAZ is very exotic. Many people thing about russian cars - it is shit. Not only ZAZ; Lada, Moskwicz, Uaz, Kamaz too.
It is stereotype and stupid.

Unfortunately, in Siberia ZAZ is exotic to.
But opinion about a russian cars also more negative than positive. Neither cars, nor trucks...
Although, the new VAZes Siberians like...

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
Katya
шаловливые ручки
шаловливые ручки


Статус: Offline
Зареєстрований: 04.07.2009
Повідомлення: 2176
Звідки: Киев
Моє авто: ЗАЗ 968А-78г. ЗАЗ 965-62г.

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 17:50    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Wow! Hello! Have you got a repair parts for it? Please, say me history of it. How did it get for you?
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
Pawel



Статус: Offline
Зареєстрований: 04.12.2011
Повідомлення: 32
Звідки: Warszawa
Моє авто: ZAZ 968M

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 19:38    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Цитата:

It would be great to know why you chose ZaZ, but not other manufacturer.
You can describe how you repair it and what problems you face.

Sure, I'll describe it later.

Цитата:
And the last point: Welcome to the club! Wink

It's nice join here Smile

But my engine problem first Smile
I checked and regulated valve gap. I used piece of beer cans it is 0,1mm like say Dr.Hartman. I made 0,1 and about 0,12mm (more than first).
I think I did it well like said manual.
And now engine not start at all or start for very short time.
Like on this video: http://www.youtube.com/watch?v=nnEsQFRHpAY

I'm not sure it's problem with valve gap?
I did something wrong?
It's frustrating...

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
CrusadeR



Статус: Offline
Зареєстрований: 16.12.2008
Повідомлення: 1110
Звідки: РСФСР, КЖ, Обнинск
Моє авто: '65 ЗАЗ 965АЭ, '76 ЗАЗ 968, 2х'73 АЗЛК 408ИЭ '77 АЗЛК 2140

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 20:28    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Try to make ignition time earlier. Turn the ignition distributor clockwise. It's better to do it this way: one of you tries to start the engine, the other at the same time turns the distributor.

_________________
Вы смеетесь? Или вы издеваетесь? (с)
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення ICQ Number
John Warner
ЗаЗоводной ЭцихоКлоПедист
ЗаЗоводной ЭцихоКлоПедист


Статус: Offline
Зареєстрований: 07.11.2009
Повідомлення: 5912


ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 20:52    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Yarp, I guess, ignition is busted.
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення
Pawel



Статус: Offline
Зареєстрований: 04.12.2011
Повідомлення: 32
Звідки: Warszawa
Моє авто: ZAZ 968M

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 23:00    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Цитата:
You should first add them to the gallery. Bare in mind that the size of the photos should be less than 200kb.

I add four photos to gallery Smile

Цитата:
t would be great to know why you chose ZaZ, but not other manufacturer.

Ohh. It's a love Smile But ok.

First ZaZ is very exotic in Poland. I like exotic cars. Everybody on the street looks on ZaZ. Many ask, sometimes too many.

Second ZaZ have unique engine noise - yes, noise.
Like in this video: http://www.youtube.com/watch?v=GVWj8eKJ3do Smile
Zaz first hear next smell and to the end see - it's beautiful.

Third ZaZ is russian cars. Russian cars are absolutely amazing.
You can love it or hate it. Any parts Сделано в СССР. Must have USSR star.
Starter look like rocket Smile

Maybe i should add it to first msg?

Цитата:
Try to make ignition time earlier. Turn the ignition distributor clockwise. It's better to do it this way: one of you tries to start the engine, the other at the same time turns the distributor.

Should I use leverage with + / - scale?

Цитата:
I guess, ignition is busted.

Busted - are You sure? Maybe broken? I don't know.

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
CrusadeR



Статус: Offline
Зареєстрований: 16.12.2008
Повідомлення: 1110
Звідки: РСФСР, КЖ, Обнинск
Моє авто: '65 ЗАЗ 965АЭ, '76 ЗАЗ 968, 2х'73 АЗЛК 408ИЭ '77 АЗЛК 2140

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 23:34    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Pawel писав(ла):

Should I use leverage with + / - scale?

No, it won't be enough. Look at the picture: http://imglink.ru/pictures/14-12-11/2c550bc9d8093af0c03146a1f3b3aedd.jpg
1. Loosen the bolt to make the distributor turn easily
2. Turn it clockwise.

If it gives no result - change the high-voltage wires 180 degrees from their normal position (replace 1st with 4th, .2nd with 3rd)


_________________
Вы смеетесь? Или вы издеваетесь? (с)
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення ICQ Number
Pawel



Статус: Offline
Зареєстрований: 04.12.2011
Повідомлення: 32
Звідки: Warszawa
Моє авто: ZAZ 968M

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 23:48    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


CrusadeR писав(ла):

No, it won't be enough. Look at the picture: http://imglink.ru/pictures/14-12-11/2c550bc9d8093af0c03146a1f3b3aedd.jpg

Thank You Smile
It's clear now Smile I must try.

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Dr.Hartman



Статус: Offline
Зареєстрований: 02.01.2011
Повідомлення: 742
Звідки: Мелитополь

ПовідомленняДодано: 13 Грудень 2011 23:52    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


CrusadeR писав(ла):


If it gives no result - change the high-voltage wires 180 degrees from their normal position (replace 1st with 4th, .2nd with 3rd)
этот пункт ему не к чему Crying or Very sad , машинка работала при таком же положении проводов и т.д. Rolling Eyes .
    for Paul repeat the question , which has not received the answer: From Your video can be seen that there are two cylinder (2,3) , you need to figure out comes whether the high voltage on the candles of the first and fourth cylinder - remove the caps from the candles of the first and fourth cylinder , paste in caps old working candles and put them on the motor housing candles , put candles on the engine (mass/minus) so that when the motor is they fell or use the pliers to hold .Start the engine or by scrolling the starter of the leading ensure the sparks . Further , the adjustment valve clearance I recommended for further examination of compression in cylinders , or if not will be a gap in the valve mechanism , and the compression will not , and therefore may not be the correct diagnosis.
Wink

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Pawel



Статус: Offline
Зареєстрований: 04.12.2011
Повідомлення: 32
Звідки: Warszawa
Моє авто: ZAZ 968M

ПовідомленняДодано: 14 Грудень 2011 00:13    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Цитата:
for Paul repeat the question , which has not received the answer: From Your video can be seen that there are two cylinder (2,3) , you need to figure out comes whether the high voltage on the candles of the first and fourth cylinder - remove the caps from the candles of the first and fourth cylinder , paste in caps old working candles and put them on the motor housing candles , put candles on the engine (mass/minus) so that when the motor is they fell or use the pliers to hold .Start the engine or by scrolling the starter of the leading ensure the sparks . Further , the adjustment valve clearance I recommended for further examination of compression in cylinders , or if not will be a gap in the valve mechanism , and the compression will not , and therefore may not be the correct diagnosis.

Ok. I think, when i changed high voltage wire. I don't have to do it.
I was wrong.

Цитата:
этот пункт ему не к чему Crying or Very sad , машинка работала при таком же положении проводов и т.д. Rolling Eyes .

What does it means? Should I do it?

Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Garage Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Dr.Hartman



Статус: Offline
Зареєстрований: 02.01.2011
Повідомлення: 742
Звідки: Мелитополь

ПовідомленняДодано: 14 Грудень 2011 07:48    Заголовок повідомлення: Відповісти з цитатою


Pawel писав(ла):

Ok. I think, when i changed high voltage wire. I don't have to do it.
I was wrong.

What does it means? Should I do it?
Цитата:
What does it means? Should I do it?
not necessary to change the wires places , this is not to anything. Wink
Повернутися до початку
Переглянути профіль Фотогалерея Відправити приватне повідомлення Відправити e-mail
Показати повідомлення:   

Почати нову тему   Відповісти на тему    Список форумів ЗАЗ Форум -> Гараж Часовий пояс: GMT + 3
На сторінку Попер.  1, 2, 3, 4, 5, 6  Наст.
Сторінка 3 з 6

 
Перейти:  
Ви не можете починати теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете знищити свої повідомлення
Ви не можете голосувати в опитуваннях

Знайти повідомлення з часу Вашого останнього відвідування
ЗАЗ Форум  



Powered by phpBB © 2001, 2008 phpBB Group