Попередня тема :: Наступна тема |
Автор |
Повідомлення |
Serg.zp

Статус: Offline Зареєстрований: 16.09.2007 Повідомлення: 644 Звідки: Запорожье Моє авто: ЗАЗ-965А, 1964
|
Додано: 21 Листопад 2012 23:04 Заголовок повідомлення: Ралли на ретро-автомобилях «Пекин – Париж» впервые в Украине |
|
|
Первая автомобильная гонка Пекин-Париж состоялась в 1907 г.
Последняя прошла осенью 2010 года.
http://humus.livejournal.com/2808971.html
Ралли на ретро автомобилях «Пекин – Париж» стартует 28 мая 2013 года.
Впервые ралли пройдет в 2013 году в Украине 19-23 июня по маршруту Харьков-Киев-Львов.
Уже зарегистрированы более 80 экипажей на автомобилях 1917-1975 гг.
Россию представляет Москвич-412.http://altapress.ru/story/86460/?viewcomments=1
Украина пока только смотрит.
Организатор - «Ассоциация Ралли Пекин-Париж» (Великобритания).
Список участников и авто:http://fau.ua/rus/news/news_official/_pekin___parij___podgotovka_k_startu
И как сказал бы товарищ О.Бэндэр, можно занять место лидирующей машины и прикоснуться к прекрасному!!!
Львовская гонка Леополис Гран При 2013, организуемая ЗАЗ-Козак стыкуется с Ралли Пекин-Париж во Львове на 1-2 дня!!!
Джентельмены, готовьте моторы 
_________________ Водителю автомобиля запрещается соскакивать с него до полной остановки машины.
(Параграф 12 "Основные правила езды" СССР, 1931 г)
Останній раз редагувалося: Serg.zp (21 Листопад 2012 23:10), всього редагувалося 1 раз |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Ramzes духаст вичиславыч
Статус: Offline Зареєстрований: 12.01.2009 Повідомлення: 3203 Звідки: г. Харьков 3 км. трасы Харьков-Симферополь Моє авто: ЗАЗ 968М 1980 г.в., ЗАЗ 965 68 г.в. ИЖ 412,СЗД 1980 г.в кто тут инвалид?
|
Додано: 21 Листопад 2012 23:09 Заголовок повідомлення: |
|
|
Харьков готовится встречать))!!
_________________ Номерок для связи 0636062051 Роман
Зазик это сила |
|
Повернутися до початку |
|
 |
sanitar лентяй

Статус: Offline Зареєстрований: 29.11.2005 Повідомлення: 11631 Звідки: Киев Моє авто: 968м
|
Додано: 21 Листопад 2012 23:59 Заголовок повідомлення: |
|
|
крутотень-то какая.....как я люблю автомобили той эпохи,у них такие необычные формы,совмещающие в себе автомобиль и карету....
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
iryska

Статус: Offline Зареєстрований: 07.11.2009 Повідомлення: 451 Звідки: Львів Моє авто: ЗАЗ-965
|
Додано: 23 Листопад 2012 19:24 Заголовок повідомлення: pekin-paris |
|
|
а як прийняти участь, і головне, скільки це коштує? Це перше питання ))
_________________ Ірина Денис
+38 096 188 58 25
+49 170 599 24 35 |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Evgeny Засновник ЗАЗ-Козак

Статус: Offline Зареєстрований: 04.11.2009 Повідомлення: 441 Звідки: lviv (Ukraine) Моє авто: zaz-965
|
Додано: 24 Листопад 2012 16:42 Заголовок повідомлення: Re: pekin-paris |
|
|
iryska писав(ла): |
а як прийняти участь, і головне, скільки це коштує? Це перше питання )) |
Тут офіційні документи по участі та додаткова інфа мовою оригіналу (але без форматування)
Correspondence will be mainly by email to both Crew members. Please print clearly. The deadline for all the information set out on this form is 30/11/12
THE CREW ENTRANT / FIRST DRIVER
Title (Mr, Dr, etc)
Surname
First Name(s) (as on your passport)
Common Name/nickname
Height of Entrant (in metres)
Nationality on Passport
Email address
PLEASE PRINT CLEARLY
Home Address
Postcode and Country
Home Telephone
Mobile Telephone
Date of Birth*
Occupation (state if retired,
unemployed, housewife, student etc)
Employment address in
full
Work telephone number
Relationship between
driver and co-driver
(eg:husband/wife, uncle/nephew etc)
Accommodation Twin Bedded
or Double Room? (SINGLE ROOMS
ARE NOT AVAILABLE)
Is this your first
international rally?
SECOND DRIVER
Yes No Yes No
Peking to Paris Rally Association Ltd • St Mary’s Road • East Hendred • Oxfordshire • OX12 8LF
Telephone: +44 (0)1235 831221 • Fax: 01235 834173 • E-mail: admin@endurorally.com • www.peking2paris.com
DRIVING LICENCE NUMBER
EXPIRY DATE
PLEASE ATTACH A GOOD QUALITY COPY OF LICENCE FOR BOTH DRIVER AND CO-DRIVER
Sex: M F Sex: M F
An Invitation to Enter the 2013
Peking to Paris Motor Challenge
Signing on/Briefing - Sunday 26 May, Car collection - Monday 27 May,
Great Wall Start - Tuesday 28 May. Finish Saturday 29 June 2013.
*(NOTE: if you are over 71 years old on 15 May 2013 you cannot have a Chinese Driving Licence) CONTINUES OVERLEAF...
Year of Registration: Make: Model:
CCs/BHP: Registration/Licence Number:
Chassis Number: Engine number:
Number of cylinders: Colour of Car: Colour of front doors:
Unladen weight: Number of seats: Right or Left hand drive?
Length: Height: Width:
Realistic value of vehicle in £
Number
Date of Issue
Expiry Date
Place/Agency of Issue
PLEASE SCAN AND EMAIL A COPY OF YOUR PASSPORT TO admin@endurorally.com NO LATER THAN 30 NOVEMBER 2012
PASSPORT DETAILS
(passports must have at least 6 months to run from the start of the rally - ie it must not expire before November 2013)
PERSONAL PHOTOS for Chinese licence
Attach 6 colour portrait photos, size not to exceed 2cm x 3cm, for each person who intends to drive in China no later
than 30 November 2012. The photos should be on a white background and the persons ears should be visable.
ENTRY FEES AMOUNT ENCLOSED
OPTION A
Entry Fee per car of 2 people is £37,000. Non-refundable deposit of £2,000 due with
completed Entry Form. Offer open until 20 February 2012. Balance of Payment as follows:
£17,500 due by 20 February 2012.which is non refundable
£17,500 due by 20 December 2012 which is non refundable.
Entry is only guaranteed upon receipt of payment in full and all personal and vehicle
information being confirmed by the deadline of 30 November 2012.
OPTION B
Special Offer of one payment of £35,000 with completed entry form.
Offer open from 1 November 2010 to 20 February 2012.
£2,000 of this payment is non refundable, after 20 February 2012 £17,500 is non refundable,
after 20 December 2012 no refund will be given.
OPTION C
Late Entry Fee of £40,000 from 21 February 2012 to 20 December 2012.
One non-refundable payment of £20,000 with Entry Form and a final payment of £20,000 by
20 December 2012. No refunds after 20 December 2012 should you withdraw.
Please make cheques drawn on Sterling accounts only payable to Peking to Paris Rally
Association Ltd, or send a bank transfer clearly identifying your name (details on next page)
Entries open: 1 November 2010, Entries Close 20 December 2012.
Competition numbers awarded in order of age and engine capacity of the car. The slower the car the earlier the number.
Entry Fee: includes 2 nights pre-event accommodation in China with pre-event banquet, and 33 nights accommodation on the
rally including the Paris finish with breakfast and secure parking every day. All evening meals except for the rest days. Camping
facilities in Mongolia, packed lunches in Mongolia. Emergency breakdown support, medical support, metal Rally Plates, decals, ID
tags, stickers, competition numbers, route books and GPS waypoints, finishers medals, third party insurance for China, Russia and
Mongolia. Prize-giving Gala Dinner ticket for each entrant.
Entrants are responsible for Travel/Health Insurance, Shipping, Air fares, Petrol for non Mongolian legs, and all visa costs, lunches
except Mongolia and Vehicle insurance from the Ukraine onwards.
YOUR CAR
Enclose 6 full colour good quality copies of your vehicle registration document, which should be in the main driver’s name
no later than 30th November 2012.
Enclose 2 sets of colour photos of your car, taken 3/4 on front view and 3/4 on rear view to clearly show Licence plate on front
and rear. Size of each photo to be 15 cm long x 10.5 cm high.
You must answer all questions above by 30th November 2012. This information is required for your Chinese Driving Licence.
DECLARATION OF INDEMNITY WHICH MUST BE SIGNED AND DATED BY ALL ENTRANTS
I accept that this event is potentially dangerous and uses roads that involve risk - presented as a challenge.
I agree to be bound by the Official Regulations and any Supplementary Regulations issued for the event.
In consideration of the acceptance of this entry or of my being permitted to take part in this event in respect of any parts of the event not
held on a publicly adopted road I agree to save harmless and keep indemnified the Promoters and such persons or bodies as may be
authorised by them to promote or organise the event and their respective Officials, Servants, Representatives and Agents, Motor Clubs,
Overseas Travel Agencies and all associated organisational bodies, Endurance Rally Association Ltd and landowners, from and against all
actions, claims, costs, expenses and demands in respect of death or injury to or damage to the property of myself, my driver(s), passenger(s),
mechanic(s) or associated personnel, arising out of or in connection with this entry or my taking part. I accept that any motor-sport involves
risks.
Further, for any part of the event which takes place on a publicly adopted road, through whatever territories the event shall pass then I
declare that I have in place insurance which covers me, my vehicle and passengers and absolve the Promoters, their Agents, Servants and
Representatives from any liability in this connection.
Further I declare that I do not suffer from any disability which is likely to affect prejudicially the control of my vehicle given the nature of
the event and the route.
I understand that entry to the 2013 Peking to Paris Motor Challenge is by invitation only, and that the organisers reserve the right to
withdraw or retract my invitation at any time and refund all entry fees paid. I accept that motorsport can be dangerous.
I understand should the Event be cancelled prior to the start through Act of God, war, freak weather conditions, closure of borders or any
other reason beyond the Organisers control, all fees will be refunded less a 20% administration charge.
I declare that the information given in this Invitation to Enter is a correct statement of facts as verified by me. I confirm I will supply six
copies of the Vehicle Registration document, scanned passports, personal photos and car photos by 30 November 2012. As the first named
driver and entrant on this form, I accept that the contract entered into for a place on this event is my responsibility.
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
iryska

Статус: Offline Зареєстрований: 07.11.2009 Повідомлення: 451 Звідки: Львів Моє авто: ЗАЗ-965
|
Додано: 24 Листопад 2012 19:50 Заголовок повідомлення: pekin-paris |
|
|
Дякую, Женя за інформацію. Тепер зрозуміло, чому з України нема ні одної машини )) - напевно і ще не скоро буде. 50 тися євро не кожен може собі дозволити.
Цікаво, хто спонсор російської машини?
_________________ Ірина Денис
+38 096 188 58 25
+49 170 599 24 35 |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Serg.zp

Статус: Offline Зареєстрований: 16.09.2007 Повідомлення: 644 Звідки: Запорожье Моє авто: ЗАЗ-965А, 1964
|
Додано: 25 Листопад 2012 01:00 Заголовок повідомлення: Re: pekin-paris |
|
|
iryska писав(ла): |
... не кожен може собі дозволити. ... |
Та наверное не в этом дело ...
А, то так можно сказать, что и не на чем.
Российский экипаж сначала в гонку взяли, а потом они по всей державе Москвича покупали!
_________________ Водителю автомобиля запрещается соскакивать с него до полной остановки машины.
(Параграф 12 "Основные правила езды" СССР, 1931 г) |
|
Повернутися до початку |
|
 |
napalm Главврач


Статус: Offline Зареєстрований: 11.04.2003 Повідомлення: 9913 Звідки: Киев Моє авто: ЗАЗ-965А
|
Додано: 25 Листопад 2012 17:56 Заголовок повідомлення: Re: pekin-paris |
|
|
Женя Кравс по-ошибке ответил письмом, а не на форуме. Оно попало ко мне, как к админу. Думаю, он не будет против, что я его сюда продублирую.
Eugene Kraws писав(ла): |
iryska писав(ла): |
Дякую, Женя за інформацію. Тепер зрозуміло, чому з України нема ні одної машини )) - напевно і ще не скоро буде. 50 тися євро не кожен може собі дозволити.
Цікаво, хто спонсор російської машини? |
Найбільша проблема, що організатори рейду Пекін-Париж майже не цікавляться Європою. Україну вони проїжджають галопом й не особливо хочуть, щоб їм хтось допомагав. Вони відчувають себе мільйонерами й не хочуть,щоб до них приставали- тримають колосальну дитанцію. Я двічі розмовляв з Кімом Банністером, пропонуючи йому культурну програму у Львові, але вони зациклилися на столиці Київ. Посять на суботу 22-го "Чайку" під Києвом. Можливо Василю остоцькому через своїх колег-англійців вдасться щос домовитися...
В Алтайському краї клуб ретро, який допомагав організовувати попередні ралі, зумів домовитися про участь "Москвича-412", кажуть, гроші оплатьили якісь багатенькі місцеві бізнесмени. |
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
iryska

Статус: Offline Зареєстрований: 07.11.2009 Повідомлення: 451 Звідки: Львів Моє авто: ЗАЗ-965
|
Додано: 26 Листопад 2012 21:45 Заголовок повідомлення: pekin-paris |
|
|
Як це нема на чому? А Заорожець? Сергій, ти хочеш сказати, що "горбатий" гірший від Москвича-412? А можна і на "вухастику", також нічого. І доїде не гірше від інших. Ми перший раз проїхали 17 000км, цього року 11 000 і нічого. Взагалі-то ми в Монголію мріємо вже давно, і навіть вже знаємо, як. От тільик лишилося трошки грошиків підзбирати Але можна не сумніватися - це вийде иінімум в 4-5 разів дешевше
Стосовно участі в їхньому раллі, то хіба проблема взяти участь? Не вистарчить просто подати заявку і заплатити гроші? На веб-сторінці виглядає саме так...
_________________ Ірина Денис
+38 096 188 58 25
+49 170 599 24 35 |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Serg.zp

Статус: Offline Зареєстрований: 16.09.2007 Повідомлення: 644 Звідки: Запорожье Моє авто: ЗАЗ-965А, 1964
|
Додано: 26 Листопад 2012 22:49 Заголовок повідомлення: |
|
|
Да я как раз и имел ввиду, что ЕСТЬ на чем.
Но, ...
Настоящих буйных мало,
Вот и нету вожаков (В.Высоцкий)
Этож занятие не прибыльное, а затратное.
А в Украине есть и Мерседесы и Ягуары, но наверное хотят иметь дело только с прибыльными мероприятиями.
А Москвич-412 для России, как на мой взгляд так и не самая значимая машина.
Хотя в авто-ралли именно Москвич-412 и участвовал.
Или это о нем так кино сняли "Гонщики" с Леоновым.
_________________ Водителю автомобиля запрещается соскакивать с него до полной остановки машины.
(Параграф 12 "Основные правила езды" СССР, 1931 г) |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Evgeny Засновник ЗАЗ-Козак

Статус: Offline Зареєстрований: 04.11.2009 Повідомлення: 441 Звідки: lviv (Ukraine) Моє авто: zaz-965
|
Додано: 28 Листопад 2012 22:53 Заголовок повідомлення: |
|
|
Я думаю й ми колись організуємо щось подібне на "Запорожцях". Своєрідне ралі на виживання. Наприклад для початку з Ужгорода (Захід) до Байкалу (Схід). Потрібно добре підготуватися та маленько назбирати грошей. Грамотно оснастити ретро-технічку. "Буйні" неодмінно знайдуться... В дальню дорогу мають їхати однотипні авто, тоді буде все реально. А якщо знайти спонсора на пальне, то взагалі - жодних проблем!
"Під лежачий камінь вода не тече!"
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
Evgeny Засновник ЗАЗ-Козак

Статус: Offline Зареєстрований: 04.11.2009 Повідомлення: 441 Звідки: lviv (Ukraine) Моє авто: zaz-965
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
iryska

Статус: Offline Зареєстрований: 07.11.2009 Повідомлення: 451 Звідки: Львів Моє авто: ЗАЗ-965
|
Додано: 28 Тра 2013 23:34 Заголовок повідомлення: ralli |
|
|
А в них на веб-сторінці такий гарфік:
25 21st June 2013 Kiev - Rest Day Ukraine
26 22nd June 2013 Kiev to Lviv Ukraine 583
27 23rd June 2013 Lviv to Kosice Slovakia 368
28 24th June 2013 Kosice to Bratislava Slovakia 491
29 25th June 2013 Bratislava to Schladming Austria 442
30 26th June 2013 Schladming to Davos Switzerland 428
31 27th June 2013 Davos to Gstaad Switzerland 325
32 28th June 2013 Gstaad to Troyes France 453
33 29th June 2013 Troyes to Paris France 190
тобто не Зальцбурк, а Швейцарія.
А я вже почала було дивитися, чи коло нас не будуть проїжджати ))
Та й відстань не така вже й велика - "всього" 12 тисяч км.
Ми в свій час на Запорожці проїхали більше 
_________________ Ірина Денис
+38 096 188 58 25
+49 170 599 24 35 |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Ramzes духаст вичиславыч
Статус: Offline Зареєстрований: 12.01.2009 Повідомлення: 3203 Звідки: г. Харьков 3 км. трасы Харьков-Симферополь Моє авто: ЗАЗ 968М 1980 г.в., ЗАЗ 965 68 г.в. ИЖ 412,СЗД 1980 г.в кто тут инвалид?
|
Додано: 14 Червень 2013 17:53 Заголовок повідомлення: |
|
|
наши готовятся встречать всреду будут у нас
_________________ Номерок для связи 0636062051 Роман
Зазик это сила |
|
Повернутися до початку |
|
 |
SAS

Статус: Offline Зареєстрований: 26.05.2006 Повідомлення: 1157 Звідки: Медвин Моє авто: ЗАЗ-965А
|
Додано: 17 Червень 2013 16:36 Заголовок повідомлення: |
|
|
Сразу фоток накидай побольше!!!
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
Ramzes духаст вичиславыч
Статус: Offline Зареєстрований: 12.01.2009 Повідомлення: 3203 Звідки: г. Харьков 3 км. трасы Харьков-Симферополь Моє авто: ЗАЗ 968М 1980 г.в., ЗАЗ 965 68 г.в. ИЖ 412,СЗД 1980 г.в кто тут инвалид?
|
Додано: 19 Червень 2013 22:07 Заголовок повідомлення: |
|
|
Они уже у нас. Ремонтяться,отдыхают, общаются с публикой
_________________ Номерок для связи 0636062051 Роман
Зазик это сила |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Ramzes духаст вичиславыч
Статус: Offline Зареєстрований: 12.01.2009 Повідомлення: 3203 Звідки: г. Харьков 3 км. трасы Харьков-Симферополь Моє авто: ЗАЗ 968М 1980 г.в., ЗАЗ 965 68 г.в. ИЖ 412,СЗД 1980 г.в кто тут инвалид?
|
Додано: 19 Червень 2013 22:30 Заголовок повідомлення: |
|
|
Для затравки 
_________________ Номерок для связи 0636062051 Роман
Зазик это сила |
|
Повернутися до початку |
|
 |
SAS

Статус: Offline Зареєстрований: 26.05.2006 Повідомлення: 1157 Звідки: Медвин Моє авто: ЗАЗ-965А
|
Додано: 22 Червень 2013 22:04 Заголовок повідомлення: |
|
|
Кому то в Киеве удалось увидеть все это???
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
Сотник Дванадцять стульчаків

Статус: Offline Зареєстрований: 12.06.2009 Повідомлення: 2202 Звідки: Київ Моє авто: 968м
|
Додано: 22 Червень 2013 22:07 Заголовок повідомлення: |
|
|
Сьогодні на пр-ті перемоги близько 12.00 бачив пару машин 
_________________ Green Seven |
|
Повернутися до початку |
|
 |
Greddy

Статус: Offline Зареєстрований: 06.08.2012 Повідомлення: 89 Звідки: Киев Моє авто: ЗАЗ 968Э
|
Додано: 22 Червень 2013 23:06 Заголовок повідомлення: |
|
|
Ехал по набережному шоссе рядом с бело-красным автомобилем, знак так и не разглядел. По номерам поляки.
|
|
Повернутися до початку |
|
 |
|